Salvatore Ferragamo miał zaledwie dziewięć lat, gdy zaprojektował i wykonał buty na komunię dla swojej siostry. Zrobił to, ponieważ rodziców nie było stać na ich zakup. Na tej dziecięcej kreatywności zbudował prawdziwe imperium. Już w wieku 11 lat otworzył swój pierwszy warsztat szewski. W swojej pracy zawsze stawiał na jakość, której brakowało w masowej produkcji obuwia. To stało się jego znakiem rozpoznawczym i na tym zbudował siłę swojej marki. Będąc w USA, powiedział swojemu bratu: „Oni nie potrafią tu robić porządnych butów. My umiemy - zróbmy na tym pieniądze.” Tak zaczęła się jego międzynarodowa kariera: najpierw twórcy butów dla największych gwiazd, potem kreatora perfum, które pokochały miliony. Nawet w ciężkich czasach kryzysu potrafił znaleźć rozwiązanie. Kiedy w skutek konfiktów międzynarodowych Ferragamo stracił ważne surowce niezbędne do produkcji butów, zaczął robić obcasy z korków od wina, a cholewki z papieru od czekoladek. Tworzył z wełny, słomy i nylonu. „Luksus to nie materiały, a idea” – powtarzał. Poznawał anatomię i matematykę, by stworzyć idealnego buta. Miał aż 350 patentów. Pomysły Salvatore szybko stały się standardem, bo nie byłoby gwiazdy, która nie nosiła jego butów. Po jego śmierci w 1960 roku biznes przejęła żona i szóstka dzieci, którzy podzielili się pracą: projektowaniem i zarządzaniem. Marka wciąż należy do rodziny.
Zapachy od Salvatore Ferragamo to esencja perfekcyjnego stylu włoskiego szewca, zamknięta w luksusowych flakonikach. Klasa, szyk i elegancja to główne cechy, jakie twórcy starali się zaakcentować tworząc unikatowe perfumy dla mężczyzn i kobiet. Perfumy damskie przywodzą na myśl delikatność okraszoną nutą tajemniczości i elegancji, jaką mają w sobie zdecydowane, pewne siebie kobiety. Perfumy dla panów to z kolei stanowczość, ale też zmysłowość i charyzma, która cechuje męski charakter. Salvatore Ferragamo to perfumy dla osób, które nie boją się wyzwań.