Marka Pani Walewska była w czasach PRL-u synonimem luksusu. Zamknięte w eleganckich, granatowych opakowaniach kosmetyki cieszyły się niesłabnącą popularnością nawet poza granicami naszego kraju. Jako jedna z nielicznych marek istnieje do dziś oferując od wielu lat praktycznie taki sam asortyment.
Początek pięknej historii ikony polskiego rynku kosmetycznego. A wszystko zaczęło się 50 lat temu, w krakowskiej fabryce na Zabłociu. Charakter marki podkreślają wysmakowane, powalające szlachetnym minimalizmem opakowania, które wyróżnia unikatowy kształt, stylizowany na kapelusz Napoleona. Produkty marki Pani Walewska niosą ze sobą obietnicę najwyższych standardów doskonałości, prezentując holistyczne podejście do pielęgnacji ciała i zmysłów.
Nazwa pochodzi od Marii Walewskiej. Związek Marii z Łączyńskich Walewskiej i Napoleona Bonaparte był jednym z najsłynniejszych romansów XIX wieku. Do dziś jest owiany wieloma tajemnicami, a jego owocem był syn Aleksander Colonna-Walewski – późniejszy minister spraw zagranicznych Cesarstwa Francuskiego.
Pierwszy flakon kultowego zapachu Pani Walewska został wyprodukowany w 1971 roku, a twarzą kampanii została Beata Tyszkiewicz. W PRL-u marka rozkwitła.