Kupując kosmetyki nie zwracamy uwagi tylko na jego skład. Równie istotne jest to, z czego zostały wykonane. Najlepsze rozwiązanie? Opakowania przyjazne planecie!
Coraz częściej zwracamy uwagę nie tylko na skład kosmetyków, ale również na to w co zostały zapakowane. Aż 61 proc. Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt w ekologicznym opakowaniu.
Ten artykuł jest częścią katalogu SUPERTRENDY by Super-Pharm, w którym znajdziesz 18 najważniejszych trendów na wiosnę i lato. Katalog znajdziesz w naszych drogeriach stacjonarnych. Możesz obejrzeć go także w wersji elektronicznej TUTAJ.
OKIEM EKSPERTA
Kupując kosmetyk w kartonowym opakowaniu warto zwrócić uwagę na certyfikat FSC. Oznacza on zrównoważone zarządzanie lasami, w zgodzie ze środowiskiem, bez zaburzania leśnego ekosystemu. Karton z certyfikatem FSC gwarantuje nam, że drewno, z którego powstało opakowanie dla kosmetyku pochodzi z dobrze zarządzanych lasów, kontrolowanych źródeł lub materiałów z recyklingu. Jeśli z kolei chcemy mieć pewność, że plastik pochodzi z recyklingu, szukajmy na opakowaniu certyfikat Global Recycled Standard (GRS), który określa wymagania dla wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu z poszanowaniem środowiska i kontrolą użytych bezpiecznych dla człowieka środków chemicznych.
- Dominika Chirek, ekspertka kosmetyków naturalnych i prawa kosmetycznego, autorka bloga Naturalnie Proste.
Opakowania nadające się do recyklingu nie są już ewenementem, powoli stają się normą. Widać to na przykładzie branży beauty. W ostatnim czasie wiele marek zmieniło opakowania swoich kosmetyków na te przyjazne środowisku. Najbardziej ekologicznym rozwiązaniem jest szkło, bo najłatwiej podlega recyklingowi. Świetnym wyborem są także kosmetyki w formie kostek. Plastikowe opakowania wciąż są potrzebne, ale przeszły już zieloną rewolucję. Obecnie większość szamponów, olejków czy żeli zamykana jest w butelkach z recyklingu. Przykład? Marka Garnier, która skutecznie realizuje swoją strategię Green Beauty i zamieniła opakowania produktów z gamy Fructis na takie, które powstały z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Z plastiku wyłowionego z oceanu powstają nawet szczotki do włosów (takie znajdziemy w ofercie dostępnej wyłącznie w Super-Pharm marki Life). Z kolei klamry do włosów tej samej marki aż w 70 proc. tworzone są ze… słomy pszenicznej!
Producenci coraz częściej stawiają też na opakowania typu refill. Mowa tu nie tylko o mydłach, bo opakowania uzupełniające oferowane są nawet do kremów do twarzy. Marki minimalizują zużycie plastiku i papieru na różne sposoby. Zamiast papierowej ulotki na produkcie umieszczany jest kod QR. Reliktem przeszłości jest też celofan, którym kiedyś były owijany kartoniki kosmetyków. A to dopiero początek zielonych zmian!
Producenci poniższych kosmetyków zadbali nie tylko o skuteczny skład produktów, ale także o ekologiczne opakowanie.
Ten krem to świetne źródło stabilnej, 3% biozgodnej witaminy C, która dociera do głębszych warstw skóry i wyrównuje jej koloryt. Ponadto zawiera on nawilżający kwiat porcelanowy oraz wzmacniający naczynia krwionośne ekstrakt z kasztanowca. Te innowacyjne składniki aktywne zostały zamknięte w eleganckim opakowaniu ze szkła po recyklingu, a produkt powstał w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.
Ta szczotka jest piękna, rozczesuje włosy bez zbędnego szarpania, a do tego powstała z plastiku wyłowionego z oceanów. Czego chcieć więcej?
Linia Lift Integral marki Lierac jest teraz dostępna w nowej odsłonie. Ale to nie koniec zmian! Po zużyciu kremu na dzień możesz dokupić jedynie wkład uzupełniający. Zyskujesz podwójnie: oszczędzasz pieniądze i ograniczasz zużycie plastiku.
Ten olejek do mycia to światowy bestseller! Delikatnie oczyszcza i chroni wrażliwą skórę przed wysuszeniem oraz chroni jej mikrobiom. My doceniamy także jego opakowanie. Butelka wykonana jest w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu.
Ten produkt zamknięty jest w szklanym słoiczku. Po jego wykończeniu, opakowanie możesz ponownie wykorzystać np. na świeczkę lub pojemnik na długopisy lub pędzle do makijażu.