supertrendy: refillable beauty

SUPERTRENDY: REFILLABLE BEAUTY

Przewiduje się, że do 2029 roku wartość  globalnego rynku opakowań uzupełnia- jących i wielokrotnego użytku osiągnie  imponującą kwotę 35,36 miliarda dolarów(1). Na ten dynamiczny wzrost składa się zaangażowanie firm kosmetycznych z całego świata. Największe marki intensywnie pracują nad tym, aby ich produkty nie tylko spełniały standardy zrównoważonego rozwoju, ale również były atrakcyjne wizualnie i wygodne w użytkowaniu(2).

Ten artykuł jest częścią katalogu SUPERTRENDY by Super-Pharm, w którym znajdziesz 12 najważniejszych trendów beauty w sezonie jesień-zima 2024/2025. Katalog znajdziesz w naszych drogeriach stacjonarnych. Możesz obejrzeć go także w wersji elektronicznej TUTAJ.

OKIEM EKSPERTA

Konsumenci szukają produktów naturalnych i przyjaznych środowisku, chcą zużywać mniej plastiku i nie zaśmiecać planety. Branża beauty też się zmienia i dostosowuje do naszych oczekiwań. Liczy się zarówno naturalny skład, jak i ekologiczne opakowanie. Stąd wymienne refi lle z kosmetykami. Stosuje je coraz więcej marek, włącznie z tymi najbardziej luksusowymi. Dzięki temu kremy i inne produkty można uzupełniać bez potrzeby kupowania nowego opakowania za każdym razem. To krok w stronę ograniczenia odpadów i tworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości w branży kosmetycznej, a plastik w takich produktach często pochodzi z recyklingu. Przy okazji: to mit, że nie można używać tego samego kremu przez dłuższy czas, zwłaszcza gdy dobrze odpowiada na potrzeby skóry i nie powoduje niepożądanych reakcji alergicznych. Cieszmy się refi llami, które są również tańsze niż produkty w standardowych opakowaniach.

Dominika Chirek, autorka bloga Naturalnie Proste

EKOLOGIA BEZ WYRZECZEŃ 

Niewątpliwie aspektem przekonującym nas do refilli jest kwestia ekonomiczna. Choć początkowa inwestycja w specjalne opakowanie może wiązać się z wyższym wydatkiem, to zakup refi lli jest już znacznie tańszy. W dłuższej perspektywie oznacza to realne oszczędności, zwłaszcza jeśli regularnie stosujemy dany produkt. W Polsce eco-refi lle wprowadziły m.in. marki: Avène, Lierac oraz Caudalíe. Możemy zdecydować się na tę opcję, kupując np. bestsellerowe kremy Hyaluron Activ B3 czy Lierac Integral. Takie działania pokazują, że stawianie kolejnych kroków w kierunku zrównoważonego rozwoju wcale nie musi pociągać za sobą wyrzeczeń. Wręcz przeciwnie – refi lle pięknie prezentują się na półce, są tańsze, a w środku wciąż mają to, co lubimy najbardziej.

Po zużyciu kremu z linii Premium od Lierac nie wyrzucaj opakowania. Elegancki i gustowny słoiczek może posłużyć Ci przez lata! Wystarczy, że dokupisz wersję refill, która ma tak samo świetny skład, ale niższą cenę. Oszczędność i dbałość o naturę w jednym.

  1. Cena promocyjna 406,99 zł Cena regularna 529,99 zł
    Najniższa cena:  317,99 zł najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką
  1. Cena promocyjna 141,99 zł Cena regularna 163,99 zł
    Najniższa cena:  117,99 zł najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką
  2. Cena promocyjna 124,99 zł Cena regularna 146,99 zł
    Najniższa cena:  105,99 zł najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką
  1. Cena promocyjna 180,99 zł Cena regularna 239,99 zł
    Najniższa cena:  139,99 zł najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką
  1. Cena promocyjna 120,99 zł Cena regularna 139,99 zł
    Najniższa cena:  98,99 zł najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką
  2. Cena promocyjna 103,99 zł Cena regularna 115,99 zł
    Najniższa cena:  81,99 zł najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką

1 Matusow, J. (2024). Beauty Refi llables That Overcome Challenges. Beauty Packaging.

2 Craik, H. (2024). Refi ll and Reuse: The Revolution in Beauty Packaging. Green Beauty Community.

Udostępnij:

Autor Redakcja Super-Pharm Zobacz profil
Redakcja Super-Pharm składa się z doświadczonych specjalistów i ekspertów, a każdy z nas wnosi do zespołu unikatową wiedzę i doświadczenie. Skupiamy się na dostarczaniu rzetelnych, opartych na badaniach naukowych informacji, aby pomóc naszym czytelnikom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących pielęgnacji i zdrowia. Dbamy o to, aby nasze artykuły były nie tylko źródłem cennych informacji, ale również inspiracją do zdrowszego i piękniejszego życia.
Następny wpis
SUPERTRENDY: NEURO GLOW Czytaj więcej