W czasach ogromnej popularności TikToka nowe trendy pojawiają się każdego dnia. Jakie mikrotrendy będą królować w nadchodzącym sezonie?
O kluczowych trendach na wiosnę i lato 2024 pisaliśmy w naszym katalogu SUPERTRENDY, ale wiosną zauważymy wiele mikrotrendów, o których również będzie głośno. Doll eyes, a może stress-relief perfumes? Który z nich wybierzesz dla siebie?
Trend "doll eyes", czyli oczy jak u lalki jest inspirowany makijażem lat 60. oraz modną w ostatnim czasie estetyką kokietki, czyli #cocquettemakeup. Duże i wyraziste oczy mają być centralnym punktem makijażu. Efekt głębokiego spojrzenia oraz wachlarz długich rzęs zapewni najnowsza maskara Panorama od L’Oreal. Tusz swoją premierę miał niedawno, a już jest hitem wśród influencerek. Nieprawdopodobnie wydłuża i pogrubia rzęsy, dzięki czemu oczy wydają się powiększone i zalotne.
Retinol (choć niezwykle skuteczny), bardzo często podrażnia skórę i nie do końca sprawdza się u osób posiadających bardzo wrażliwą skórę. Dlatego też marki kosmetyczne szukają jego zamienników. Przykład? Linia Nuxe Nuxuriance® Ultra, w której zastosowano zaawansowany kompleks ALFA [3R] zawierający trio składników przeciwstarzeniowych: ekstrakt Alfalfa z lucerny, kwas hialuronowy, ekstrakt z liliowca rdzawego. Działanie przeciwstarzeniowe tego kompleksu ma przewyższać skuteczność retinolu.
Sztuczna inteligencja coraz częściej wykorzystywana jest w branży beauty, dzięki czemu personalizacja pielęgnacji wchodzi na wyższy poziom. W ubiegłym roku wprowadziliśmy usługę analizy skóry online o nazwie DERMO SCAN, która powstała we współpracy z dermatologami i jest zasilana przez AI. Narzędzie to na podstawie seflie wykrywa problemy skórne i tworzy spersonalizowaną rutynę pielęgnacyjną od marek rekomendowanych przez dermatologów. A to wszystko w zaledwie 2 minuty! Zeskanuj kod QR i przetestuj na sobie.*
Tej wiosny włosy wplatamy wstążki, kokardy, kolorowe gumki lub upinamy je przy pomocy ozdobnej klamry. Moc ozdób we włosach królowała na pokazach wiosenno-letnich kolecji i jest mocnym trendem na TikToku. Na imprezy polecamy z kolei eksperymentować z makijażem włosów – posyp je brokatem lub nałóż na nie metaliczną pastę.
Szybkie tempo życia sprawia, że coraz częściej szukamy kosmetyków, które pomagają się zrelaksować. Jak podaje Mintel – aż 78% konsumentów w Wielkiej Brytanii uważa, że perfumy mogą poprawić nastrój. To właśnie zapachy zawierające nuty obniżające poziom stresu są obecnie najbardziej pożądane. Taką funkcję spełnia woda zapachowa Roger&Gallet Fleur de Figuier, którą stworzył mistrz perfumiarstwa, Francis Kurkdjian. Jej formuła została wzbogacona o naturalny ekstrakt z figi, który posiada właściwości relaksujące i kojące zarówno dla ciała, jak i umysłu.
Coraz więcej konsumentów poszukuje wielozadaniowych rozwiązań w codziennej rutynie pielęgnacyjnej. Dotyczy to zarówno kosmetyków, jak i wszelkich akcesoriów związanych z higieną i urodą. Zgodnie z tym trendem idzie marka Seysso. W jej ofercie znajdziemy soniczną szczoteczkę do zębów SEYSSO Gold Forest Green Gold, którą w kilka sekund można zamienić w urządzenie do oczyszczania twarzy. Po umyciu zębów wystarczy zamienić końcówkę, aby skutecznie oczyścić twarz oraz zapewnić skórze odświeżenie.
Glazed lips to trend na ultranawilżone, pełne i soczyste usta. Jak wskazuje sama nazwa – mają wyglądać jakby były pokryte warstwą lśniącej glazury. Taki efekt zapewni nowy błyszczyk MaxFactor 2000 Calorie Lips Glaze. Widocznie powiększa usta i nadaje im elegancki połysk. Dla najlepszego efektu polecamy nałożyć minimum dwie warstwy. Bez obaw! Błyszczyk nie klei się i nie migruje.
* Narzędzie to nie zastępuje konsultacji dermatologicznej i nie wykrywa chorób skóry. Pamiętaj, aby skonsultować się z dermatologiem w celu przeprowadzenia pełnej diagnostyki skóry.
** Mintel, The Future of Fragrance: 2024