Koreańskie kosmetyki przeszły metamorfozę. Przesłodzone opakowania i rytuał 10 kroków odchodzą w zapomnienie. Jak wygląda koreańska pielęgnacja 2.0?
Prawdziwy boom na koreańską pielęgnacją rozpoczął się kilka lat temu, ale później odszedł w zapomnienie. Rytuał 10 kroków pielęgnacji okazał się zbyt skomplikowany na codzienne warunki i odstraszał konsumentów. Choć przez kilka lat o koreańskiej pielęgnacji mówiło się mniej, rynek ciągle rósł i nadal będzie się rozwijać. Według raportu Straits Research do 2030 roku światowy rynek K-beauty wzrośnie o 9,2%, osiągając wartość 8,3 mld dolarów.*
Ten artykuł jest częścią katalogu SUPERTRENDY by Super-Pharm, w którym znajdziesz 15 najważniejszych trendów na jesień i zimę 2023/2024. Katalog znajdziesz w naszych drogeriach stacjonarnych. Możesz obejrzeć go także w wersji elektronicznej TUTAJ.
OKIEM EKSPERTA
Koreańskie kosmetyki kojarzone są z wieloetapową pielęgnacją i przesłodzonymi opakowaniami. Podchodzimy do tych produktów nieco pobłażliwie, a rzeczywistości Korea Południowa to jeden ze światowych liderów branży kosmetycznej z nowoczesnymi centrami badawczo-rozwojowymi. Byłam w Korei, ogromne wrażenie zrobiły na mnie sklepy kosmetyczne wyposażone w urządzenia diagnostyczne oferujące spersonalizowane rozwiązania pielęgnacyjne. Co ważne, słynne 10 kroków jest już nieaktualne, obecnie w Korei odchodzi się od wieloetapowych rytuałów, zastępując je minimalistyczną, ale zaawansowaną technologicznie pielęgnacją łączącą innowacyjność z szacunkiem do wyciągów roślinnych. Nowoczesne kosmetyki koreańskie mają doskonałe tekstury i konsystencje, są wielofunkcyjne i łatwe do stosowana. Poznaje setki formuł rocznie, ale zawsze jestem pod wrażeniem tych koreańskich
- tłumaczy Monika Orzechowska-Kossek, dziennikarka beauty, autorka bloga Perfect Basic.
W kwestii trendów beauty Korea jest zawsze parę kroków przed Zachodem. Obecnie trwa kolejna fala fascynacji koreańską pielęgnacją w nowej odsłonie. Zamiast rytuału 10 kroków, koreańskie marki pielęgnacji promują podejście minimalizmu kosmetycznego. Idą też w stronę trendu clean beauty, czyli czystych formuł kosmetyków, które nie zawierają sztucznych składników, a te pochodzenia naturalnego. Korea stawia także na nowatorskie składniki – w produktach The Potions znajdziemy skoncentrowany ekstrakt z bylicy, który cudownie działa na trądzik, a marka SKIN1004 ma w swojej ofercie serum, które w 100 % składa się z ekstraktu z centella asiatica z Madagaskaru o właściwościach regenerujących skórę. Zmieniły się też opakowania produktów – te słodkie i nieco infantylne zostały zastąpione elegancją i minimalizmem.
W ostatnim czasie w ofercie Super-Pharm pojawiło się wiele nowości koreańskich marek. Polecamy w szczególności poniższe:
K-beauty Products Market Size, Straits Research